Càndid Trujillo Pons
BIO
Càndid Trujillo Pons, nascut a Mallorca l'any 1989, és principalment intèrpret de xeremies i pedagog de xeremies i flabiol i tamborino.
S'inicià fermament en l'aprenentatge de les xeremies amb Tomàs Salom a l'Escola de Música i Danses de Mallorca. Més tard es va titular al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears en l’especialitat de Música Tradicional de Vent i posteriorment ha obtingut els estudis de mestratge en Pedagogia per a Músics a l’Escola Superior de Música de Catalunya.
Forma part de l'agrupació de música protocol·lària Joch de Ministrils del Consell de Mallorca com a intèrpret de cornamusa (2024-2025) i col·labora habitualment amb els Xeremiers de sa Calatrava i els Xeremiers Tomàs i Miquel. Ha format part dels Tamborers de la Sala de l'Ajuntament de Palma i dels grups Taverners i Eixut, amb els quals ha realitzat diverses publicacions i nombroses actuacions. A més, ha enregistrat en discs com Posidònia folk mediterrani de Posidònia, E pur si balla de La Gravetat de Coulomb i Cridarem Foc!, d'Ebri Knight, a més d'un llarg historial d’actuacions dutes a terme.
Durant la seva trajectòria ha rebut classes de diversos referents com Margarida Barbal, Josep Lluís Zaragozà, Xavier Carbonell, Josep Rotger i Pep Toni Rubio. A més, ha assistit a sessions magistrals amb Jaume Ayats, Mercè Pons, Daniel Carbonell, Raül Genovès i Cassandre Balosso-Bardin, entre d'altres.
Forma part de la junta de l'Institut de Musicologia Pau Villalonga i està vinculat com a soci a l'entitat Obra Cultural Balear. A demés participa activament amb associacions com Xeremiers de Palma, Colla de Gegants de Santa Maria del Camí, Es Capoll Llarg (Sencelles) i Vogar i Ciar (es Molinar). Avui, Càndid és estudiant de l'especialitat en Musicologia per la Universitat Internacional de València.
Com a sonador, busca aprofundir en la connexió entre la tècnica i l'expressió artística, mantenint-se fidel als codis tradicionals dels instruments i la pràctica històrica informada. A més, en l'àmbit de l'ensenyament, aposta per un estudi proper i participatiu promovent el coneixement actiu i reflexiu a través de la música, on l'alumne sigui el centre del seu propi desenvolupament i que combini la tradició musical amb una comprensió de la música com a eina de creixement personal i cultural.